Interview in Vox Magazine

• Het Radboud Open Education Team werd, in het kader van de Open Education Week 24, door Vox Magazine geïnterviewd over Open Leermaterialen, en de ondersteuning vanuit het team. Lees het artikel [Leermateriaal delen met open education: ‘Veel verdwijnt na een collegereeks in de la’] hier na.

Nieuwe pilot: schrijf en publiceer je eigen Open Tekstboek

• Het Radboud Open Education Team biedt in 2024 ondersteuning bij een nieuwe pilot. De Radboud University Press biedt nu ook de mogelijkheid om een Open Tekstboek te publiceren. Dit zijn open interactieve boeken waarin je naast tekst bijvoorbeeld ook video’s en oefeningen voor studenten kunt zetten. Hiervoor wordt Pressbooks gebruikt, een tool waarmee op eenvoudige wijze een Open Tekstboek kan worden opgemaakt en gepubliceerd. Het kwaliteitsmodel van Radboud University Press garandeert hoogwaardige output dat in het onderwijs kan worden ingezet. Kijk voor inspiratie en voorbeelden op University of Groningen & Radboud University Open Textbooks. Neem bij interesse om zelf een Open Tekstboek te schrijven en publiceren contact op met Radboud University Press.