Archief nieuwsberichten

• Ben jij bezig om open leermaterialen verder te brengen binnen jouw onderwijsinstelling? En zou je willen samenwerken met andere onderwijsprofessionals die voor dezelfde uitdaging staan? Of ben je benieuwd wat er de komende jaren allemaal op de planning staat rond digitale leermaterialen? Kom dan dinsdag 27 juni naar Utrecht voor de SURF Communitydag open leermaterialen. Interessant voor docenten, onderwijsondersteuners, communitymanagers, projectmedewerkers en beleidsmakers. Voor meer informatie en inschrijving: https://www.surf.nl/agenda/communitydag-open-leermaterialen
  • Op woensdag 7 juni verzorgden Monique Schoutsen en Jeroen Bos van het Radboud Open Education Team een presentatie over Open Leermaterialen tijdens de medewerkerslunch bij de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. De menukaart Open Leermaterialen werd enthousiast ontvangen. Docenten stelden goede, kritische vragen over het hergebruik van eigen onderwijsmaterialen door anderen. Een sessie op jouw faculteit of vakgroep? We komen graag langs. Neem contact met ons voor het inplannen van een presentatie!
  • Gedurende de gehele open education week (van 6-10 maart 2023), stond Team Open Education met een balie op de eerste verdieping van de universiteitsbibliotheek om de meerwaarde van edusources toe te lichten.
  • Op 10 maart 2023 presenteerde de Radboud Universiteit (Monique Schoutsen, Nver Avetisian en Marieke Ceelaart) het open pedagogy project dat ze samen met Radbouddocent Miriam Groen-Vallinga hadden opgezet tijdens een webinar van SURF over open pedagogy.  Bekijk de sessie hier terug: Highlights webinar 10 maart 2023