RUQuest: Artikel

Artikel zoeken op auteur en/of titel

Via de homepage van de UB:

Kies voor de tab Artikelen.

Zoeken op auteur

Typ in de zoekbalk eerst au: (een zogenaamde 'zoeksleutel') en dan de achternaam van de auteur. Het is niet hoofdlettergevoelig.

au:Hawking

Neem bij het zoeken met voornamen/voorletters alleToelichting veronderstelde naamsvarianten mee in de zoekopdracht, bv. au:Anton Willem Plasman OR au:Anton W. Plasman OR au:A.W. Plasman

Zoeken op titel

Typ in de zoekbalk eerst ti: en dan (een deel van) de titel.

ti:Time flies for Drosophila

Een overzicht van de meest gebruikte zoeksleutels vind je onder de tab Zoektips.

Niet gevonden?
Probeer eerst het tijdschrift te vinden in de e-journals A-Z lijst. Zoek dan op de website van het tijdschrift naar het juiste artikel. Ook is het mogelijk dat het gewenste artikel in een gedrukt tijdschrift aanwezig is. Zoek het tijdschrift in RUQuest en vraag de juiste jaargang of het juiste nummer aan.

Zoeken op DOI
(Digital Object Identifier, het unieke nummer waarmee je digitale publicaties snel kunt vinden)

Via eJournals A-Z (onder de knop ) kun je zoeken naar artikelen op DOI. Selecteer DOI in het uitrolmenu.

Combineren

Het is mogelijk om diverse zoektermen te combineren met:

• AND: alle zoektermen moeten voorkomen
  • OR: minimaal één van de opgegeven zoektermen moet voorkomen
  • NOT: de zoekterm na NOT mag niet voorkomen

Gebruik dubbele aanhalingstekens als je op exact die termen naast elkaar in die volgorde wilt zoeken (zoals in het voorbeeld hierboven).

Krijg je nog veel treffers? Filter aan de linkerkant op Artikel.

Door links in de rode balk (onder het RUQuest-logo) op Geavanceerd zoeken te klikken, kun je geavanceerd zoeken op auteur en/of titel.

• Kies bij Index doorzoeken voor Auteur of Titel.
  • Vul bij Term zoeken de achternaam van de auteur in of de titelwoorden in.

Het is mogelijk om zoektermen te combineren door ook een volgende regel in te vullen (bijv. eerste regel zoeken op auteur, tweede op titel). Heb je meer zoekvelden nodig klik dan op + Rij toevoegen.

Voor de tweede en volgende zoekvelden heb je de mogelijkheid om aan te geven hoe je de zoektermen wilt combineren

• EN: alle zoektermen moeten voorkomen
  • OF: minimaal één van de opgegeven zoektermen moet voorkomen
  • NIET: de zoekterm na NIET mag niet voorkomen

Gebruik liever niet Auteur frase of Titel frase omdat je dan relevante resultaten kunt missen. Gebruik in plaats daarvan om te zoeken op een vaste frase dubbele aanhalingstekens. Voorbeeld: "chronic liver disease". Zo zoek je op exact die combinatie, in de gegeven volgorde.

Onder Zoekhulpen vind je meer opties. Zo kun je bij Materiaalsoort aangeven naar wat voor soort materiaal je precies op zoek bent, bijv. Artikel.

Artikel downloaden of inzien

Klik in de lijst van resultaten op de gewenste titel voor meer gegevens. Als een digitale publicatie toegankelijk is via de Radboud Universiteit, klik dan op de knop Online toegang of Volledige tekst bekijken.

Lukt het toch niet de volledige tekst van het artikel te openen? Neem contact op via Ask Your Librarian of kom langs bij een bibliotheek op de campus. We helpen je graag verder.

Als je zoekt naar een gedrukt tijdschriftartikel, zoek dan het tijdschrift in RUQuest. Klik op de titel van het tijdschrift en scroll naar beneden naar Beschikbaarheid bij Radboud University. Staat er bij het gewenste nummer of jaargang Open Stacks bij de locatie, dan betekent dit dat je het tijdschrift zelf uit de kast kunt halen. Het is ter inzage, je kunt het niet lenen.

Dit tijdschrift kun je zelf uit de kast halen in de open opstelling van de Centrale Bibliotheek en daar inzien.

Indien het tijdschrift niet zelf uit de kast te halen is, kun je het aanvragen via de knop 'Request item'. Zorg dat je de goede tijdschriftband (jaargang) aanvraagt!

Dit tijdschrift ligt in het magazijn. Je kunt het ter inzage aanvragen.

Geen treffers?

Je kunt je zoekgebied uitbreiden naar bibliotheken wereldwijd:

Het gewenste item gevonden? Je kunt het aanvragen:

Aanvragen bij andere bibliotheken in NL

Wil je een artikel of gedrukt boek aanvragen dat niet bij de Radboud Universiteit aanwezig is, dan kan dat via de knop Request item other libraries. Meer informatie hierover lees je op de webpagina Aanvragen elders (IBL) en in de Handleiding IBL.

Alleen buiten Nederland beschikbaar?

Ook dan kun je het in de meeste gevallen aanvragen, zie pagina Aanvragen elders (IBL). Echter, dit duurt vaak lang en kost meer. Je kunt overwegen een aanschafsuggestie te doen.