Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

UB-gids FNWI: Handleidingen

Hulp bij zoeken, vinden en (her)gebruiken van de juiste wetenschappelijke literatuur voor FNWI studenten en medewerkers

Handleidingen

Om aan de Radboud Universiteit te kunnen printen heb je de app 'Kuario' op je telefoon nodig om printbudget op te waarderen.

Om vervolgens te printen moet je verbonden zijn met de print server, zie de handleiding hieronder. Als je dat hebt gedaan, kun je een printopdracht versturen en bij elke multifunctional op de RU-campus uitprinten.

Download de handleiding en volg de stappen secuur op om alles juist geinstalleerd te krijgen.

Didn’t receive an invitation email from KUARIO? Send an email to info@konicaminolta.nl to set up an account for you. They will need your @student.ru.nl email address and your student number.

HELPDESK KONICA MINOLTA
Central Library, Mo-Fri 11am-3pm
T  +31(0)24-365 59 55 (workdays 08:00 – 22:00)
E  info@konicaminolta.nl

Om je campuskaart als lenerspas te activeren moet je tweemaal inloggen in RUQuest. Hoe dat precies werkt, lees je in onderstaande handleiding.

Als je pas eenmaal geactiveerd is, kun je gratis boeken lenen. Je vraagt ze aan via RUQuest en haalt ze op bij de servicebalie.

Reserveer een werkplek in de bibliotheek via www.ru.nl/library/reservation-study. Log in met je S-nummer en bijbehorend wachtwoord.
- Je kunt max. 2 dagen van tevoren reserveren
- Je kunt slechts 1 dagdeel reserveren
- Zijn alle pc-werkplekken al bezet? Je kunt gratis voor een dag een laptop lenen bij de servicebalie.

You can request Endnote via the ICT Service Desk by sending an email to icthelpdesk@ru.nl via your Radboud email address. Specify you need Endnote and whether it's for a Windows or an Apple device. They will send you the software for free via a packed file (you can unpack it with 7-zip https://www.7-zip.org/). The mail also describes the steps to follow to install the software.

Andere optie voor Science-studenten:

Heb jij nog een science-account? Vanaf augustus 2021 kun je daarmee niet meer inloggen op de PC's van de Library of Science. Inloggen kan alleen met je S-nummer. Uitzondering: de 8 Linux-PC's meteen links in vleugel 2 (Studielandschap). Hier staat géén Windows op. 

Overhalen bestanden vanaf je science-account

Je kunt de bestanden vanuit de Science  naar de RU Windowsomgeving overzetten door de volgende acties uit te voeren:

Voor een Windows 10-computer:
- Open de Verkenner en ga naar "Deze Computer"
- Selecteer in de ribbon -> computer -> Netwerkverbinding maken
- Kies een drive-letter en voer de netwerklocatie in (bijvoorbeeld \\home1.science.ru.nl\name)
- Vink beide keuzes aan en klik op OK
- Voer b-fac\[science gebruikersnaam] in als gebruikersnaam met het bijbehorende wachtwoord
- Vink 'onthoud mijn gegevens' aan en klik op OK
- De netwerklocatie is nu toegevoegd

 

Meer info & vragen?

Meer informatie is te vinden op de wiki van C&CZ.

Mocht je vragen hebben of heb je hulp nodig? Neem dan voor het overhalen van je science-account contact op met de helpdesk van C&CZ, E-mail helpdesk@science.ru.nl , telefoon 024-3620000.

Voor vragen of opmerkingen over de windows pc’s kun je contact opnemen met de ICT helpdesk, E-mail icthelpdesk@ru.nl, telefoon 024-36 22222.