Documenten in handen krijgen: Tijdschriften

Tips voor het opsporen van de volledige teksten van publicaties

Zoeken op tijdschriften

Via homepage van UB: www.ru.nl/ubn  kies de tab Tijdschriften

Snel zoeken: alle tijdschriften kun je zoeken op titelwoorden. Voor een specifieke zoekactie kun je de zoeksleutel tk gebruiken, voorbeeld: tk:geneeskunde.
Je kunt een tijdschrift ook vinden op de ISSN via Geavanceerd zoeken.

Afkortingen
Niet alle tiidschriften zijn vindbaar op hun afgekorte titel, bijvoorbeeld PNAS en NTVG.

Gebruik dan onderscheidende woorden:
proceedings national sciences voor Proceedings of the National Academy of Sciences
nederlands geneeskunde voor Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

Browsen door eJournals
Via RUQuest vind je de eJournals A-Z onder de knop Links  (en die knop staat rechts bovenin het scherm). Je kunt daar ook zoeken op titel en ISSN.

Vul volledige en onderscheidende woorden in, bijvoorbeeld:
american economics sociology voor het tijdschrift American Journal of Economics & Sociology

eJournals A-Z
Vul het ISSN in.

Gedrukte tijdschriften
In RUQuest kun je de vindplaats en de beschikbare jaargangen vinden van gedrukte tijdschriften en seriewerken. Gedrukte tijdschriften worden niet uitgeleend, maar je kunt wel kopieën of scans maken in de bibliotheek. Tijdschriften die in het magazijn staan kun je aanvragen via de knop Request item.

Tijdschriften of artikelen aanvragen

Tijdschriften uit het magazijn
Vraag het tijdschrift aan via RUQuest via de knop Request item. Je krijgt het tijdschrift ter inzage bij de Centrale Bibliotheek of de Medische Bibliotheek.
Let op: vraag de juiste band van het tijdschrift aan!

Tijdschrift niet beschikbaar bij de Radboud Universiteit
Het is tegen betaling mogelijk om artikelen aan te vragen via InterBibliothecair Leenverkeer (IBL).

Wil je een artikel aanvragen dat niet bij de Radboud Universiteit aanwezig is, dan kan dat via de knop Request item other libraries. Meer informatie hierover lees je op de webpagina Aanvragen Elders.