Documenten in handen krijgen: Artikelen

Tips voor het opsporen van de volledige teksten van publicaties

Artikel downloaden of inzien

Klik in de lijst van resultaten op de gewenste titel voor meer gegevens. Als een item aanwezig is bij de Radboud Universiteit als digitaal bestand, klik dan op de knop Volledige tekst bekijken. Je komt meteen op de site van de uitgever waar je het artikel kunt downloaden.

Lukt het toch niet de volledige tekst van het artikel te downloaden? Neem contact op via Ask Your Librarian of kom langs bij een bibliotheek op de campus. We helpen je graag verder.

Klik op de titel en kijk bij Beschikbaarheid. Staat er Open stacks (reference only) achter de locatie, dan betekent dit dat je het tijdschrift zelf uit de kast kunt halen. Het is ter inzage, je kunt het niet lenen.

Dit tijdschrift kun je zelf uit de kast halen bij de Learning Zone van de Faculteit Sociale Wetenschappen. Tijdschriften kun je niet lenen, alleen inzien in de Learning Zone/bibliotheek.

Indien het tijdschrift niet zelf uit de kast te halen is, staat er achter de locatie Closed stacks (reference only). Je kunt dat het tijdschrift waar het artikel in staat aanvragen via de knop 'Request item'. Zorg dus dat je de goede tijdschriftband aanvraagt!

Het tijdschrift waar dit artikel in staat, ligt in het magazijn. Je kunt het ter inzage aanvragen.

Geen treffers
Je kunt je zoekgebied uitbreiden naar bibliotheken wereldwijd:

Het gewenste item gevonden? Je kunt het aanvragen:

Aanvragen bij andere bibliotheken in NL
Wil je een artikel of gedrukt boek aanvragen dat niet bij de Radboud Universiteit aanwezig is, dan kan dat via de knop Request item other libraries. Meer informatie hierover lees je op de webpagina Aanvragen Elders.

Alleen buiten Nederland beschikbaar?
Ook dan kun je het in de meeste gevallen aanvragen, zie pagina Aanvragen Elders. Echter, dit duurt vaak lang en kost meer. Je kunt overwegen een aanschafsuggestie te doen.