Documenten in handen krijgen: Boeken

Tips voor het opsporen van de volledige teksten van publicaties

Boek downloaden of lenen

Klik in de lijst van resultaten op de gewenste titel voor meer gegevens. Als een item aanwezig is bij de Radboud Universiteit als digitaal bestand, klik dan op de knop eBook bekijken. Je komt meteen op de site van de uitgever waar je het boek kunt downloaden.Lukt het toch niet het boek te downloaden? Neem contact op via Ask Your Librarian of kom langs bij een bibliotheek op de campus. We helpen je graag verder.

E-books staan niet gefilterd onder locatiebibliotheken, maar onder Radboud Universiteit.

In de lijst van resultaten zie je waar een boek staat en of het beschikbaar is. Klik op de gewenste titel en vervolgens op Beschikbaarheid voor meer informatie.

Open stacks (reference only) & Status 'Available'
Het boek is niet uitleenbaar, het is ter inzage verkrijgbaar in de bibliotheek

Open Stacks (lendable) & Status 'Available'
Je kunt het boek zelf uit de kast halen. Bij Signatuur vind je de signatuur van het boek (deze geeft aan in welke bibliotheek het boek te vinden is) en de plaatsingscode (deze geeft aan waar het boek in de bibliotheek te vinden is)

Open Stacks (lendable) & Status 'Checked Out'
Het boek is uitgeleend. Je kunt het reserveren via de rode knop:

Closed Stacks (lendable) & beschikbaarheid 'available'
Het boek staat in het magazijn. Je kan het aanvragen op dezelfde manier als een reservering (zie hierboven).

Gymnasion
Gymnasion is een gedeelte van het magazijn. Je kunt het item aanvragen via de knop Reserveren. De Verdieping is een locatie in de Centrale Bibliotheek, waar je het item zelf uit de kast kunt halen.

Voorbeeld:

Dit boek kun je niet zelf uit de kast halen. Vraag het aan via de knop ​Request item.

Je krijgt slechts één editie te zien! Dit is de meest recente editie die beschikbaar is. Klik op Alle uitgaven en formaten weergeven om te zien welke edities we bij de RU hebben.

Adressen van bibliotheeklocaties vind je onder het tabblad Contact & Feedback.

Geen treffers
Je kunt je zoekgebied uitbreiden naar bibliotheken wereldwijd:

Het gewenste item gevonden? Je kunt het aanvragen:

Aanvragen bij andere bibliotheek in NL
Wil je een artikel of gedrukt boek aanvragen dat niet bij de Radboud Universiteit aanwezig is, dan kan dat via de knop Request item other libraries. Meer informatie hierover lees je op de webpagina Aanvragen Elders.

Alleen buiten Nederland beschikbaar?
Ook dan kun je het in de meeste gevallen aanvragen, zie pagina Aanvragen Elders. Echter, dit duurt vaak lang en kost meer. Je kunt overwegen een aanschafsuggestie te doen.